Saturday 12 March 2011

i do love, but dont know how to confess

sungguh bahagia apabila senyuman terlukis
I really love, do love but i dont know how to confess. although im not good confessing verbally, but im trying to show it by making suprise.

pada suatu masa dahulu...begini ceritanya..

hari ibu tahun 2009.
"i was alone at home...sumelah g seri iskandar amek kakak tersayang.
memang aku buat-buat malas tak nak ikut sebab i've my own plan.hahhhHAHHHAAAhahhaaa.. agak tergelak besar apabila mama dan ayah vrrrooooommmmmmmmm gi perak. mase g perak aku hitung-hitung ada la 5 jam pegi dan balik. so, in my head! wow! much and enough time to prepare sumthing. dont rush dedey. kite berlenang2 saja. sehari sebelom mama dan ayah pergi ke perak,aku dengan jayanya drive kereta dengan my bestfriend go for shopping. asek beli kek je tiap2 tahun. kali ni bertekad nak wat kek sendiri. orang cakap hasil tangan sendiri lagi memberi kesan yang mendalam.wawaaaawaaaaa...(mama pun tak pandai wat kek! aku nak wat??? jadi ke?? dlam hati waa......mungkin kek aku runtuh kowt. then strategy needed!! aku pegi la tanyer semua orang, msg semua orang , bukak megazine. cri resepi. then ad la idea ckit.

hepi besdey mama!

1kg indulgance for me! mama&ayah surrender nk makn....

setibanya di pusat membeli belah, misi mencari bahan kek! arghhhhh!!!!! serius aku tak tau pebende icing la, esen, la..nasib baik kawan baik ad...die yg amek barang aku tukang bayar je. bli strawberi banyak gile!!!!! hahhhaa.. da beli2 barang. cri bunga plak... menyesal yang teramat teramat tak g shah alm!!! hurmm cari bunga ros hidup tak jumpe.... benci2!!! last2 aku bli bunga india kowt.bunga wat kalung tu...HURRRMMMMM...apa yang aku fikir, janji aku nak bunga!! murah je..segedabak baru rm5..compare ros sejambak da rm50..penjimatan kos berlaku..yes!!!

sampai je kat umah~~~~~ aku sorok barang2 wat kek dalam bilik. dalam almari tu...aku takowt mama perasan!!! KANTOI la plak nanti.... strawberi pun aku bungkus wat2 macm belacan..hahhhahaaa... then, tak sape tahu!!!! plan berjaya...

Babai!!!!!!!!!!!!!!!"hati-hati kat umah. jangan tidur je!! jage rumah!!!'"pesan mama kepadaku. aku angguk2 kesedihan~~ konon kene tinggal!!!!! tapi kat hati ni..wahh~~~~~~~~~ operasi bermula...

1 jam pertama>>>>> rilex r...mama + ayah baru sampai mane..another 4 hours....selamat2

pastu tak keruan..... seriously..vvvvvvvvvvvvrrrrrrommm g kedai cri ikan kembung..nak wat laksa. MMMAAAAKKKKKKKKKKKKK..mampuih eden!!! ikan kembung tak ada!!!!! sume kedai plak tu!! cane nak wat laksa!!!! panic2!!!! aku g kedai paling jauh~ fuhhhh..ad beb!!! selamat! sebelom g kedai cri ikan..aku da siapkan kek..harap menjadi. GILER KENTANG!

proses wat laksa leceh..aku da la sowang2... tapi its ok!!! then misi wat nasi lemak..cukup ke mase??? lagi 2jam....alaaaaaa..cukup...rilex dey, rilex~~~~ kesian mama+ayah+kakak.. da penat2 takkan nak makan laksa je...mama +kakak kaki laksa...ayah???? kesian ayah...aku kene wat nasi lemak.....then...kelam kabut...another 1 hour!!!!!!!!!!!

1 hour left>>>>>>>> hello...ayah kat mane???
ayah>>>> da nak sampai da....lagi 1/2 jam sampai
adik>>>>> APEEEE?????????? tepakse confess..ayah bawak kete pelan2 ckit...adik ad wat sesuatu tok mama.... (ayah adalah raja pecut!!!! dan aku lah pewaris terunggul..pecut beb! i loike speed!)
ayah>>>> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOo???? okeng tade hal...
adik>>>>> okei..nanti bile ayah da nak sampai 5 minit lagi, ayah gtau...


ALAMAKKKKKKKKKKKKK!!!!!
oh tidak!!! aku tak keruan seriously!!!! dapur macm tongkang pecah!!!!!!
macam mane ni????? adakah nasi lemak tanpa ikan bilis + kacang??? itu tak lengkap!!!! no!!!
aku goreng gak tapi tak hangus........ seb bek!!!!

kemudian setelah sume setel...makanan da terhidang + candle light dinner + romantik bunga india
berfikir sejenak???? cane nak wat lagi havoc???

then I got An IDEA!!!!!

aku g blackout kan seluruh rumah..

5 minute>>>


10 minute>>>>>


25 minute>>>>

mane ayah ni??? aku da takowt da~~~ mane ayah ni? kate da nak sampai????

aku da sedih dok dlam gelap2.... tak mandi.... takowt diowang balik~~~~
huhuuuu (T____T)

tiba2!!!!!!!!!!!! eh ada lampu kereta!!!! eh DA BALIK!!!!!!!!!!!

TIBA-TIBA...
mereka katakutan.....adik kenape? kenape rumah gelap??? selamat tak budak ni??? tdo satu hari ke bdak ni.??? dengan tak bukak lampu rumah.....aku kat dalam rumak terkekek2..hahhhhaaaaa


JENG JENG JENG!

PABILA MAMA BUKAK PINTU....( ayah pun pelakon terhebat sebab suh mama buka pintu)

HEPI MOTHERS' DAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


she was speechless!!! aku boleh nampak mata yang berkaca2!!! MENJADI!!!!
sume terkejut

macam budak ni?????:

1) wat kek [mama tak pena ajar]
2)wat laksa [bile mase budak ni beli barang?]
3) mak aii... siap ad nasi lemak..
4) ad bunga??? [mane ko petik ni???]
5)ad fererorosheeeeee... [mama tingin]

then...the end of story....."



dan pada hari jadi mama yang ke 47, aku masih buat suprise yang sama tapi kali ni hanya kami bertiga je..kakak tak ad..tapi 'suprise' itu masih lagi menjadi....
okeilah

kehadapan wahai ibu bapaku yang ku sayang:
Seketika aku terkenang firman Allah bermaksud: “Kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada kedua-dua ibu bapanya. Ibunya telah mengandungnya dengan susah payah dan melahirkannya dengan susah payah. Mengandungnya hingga berpisah selama 30 bulan sehingga apabila dia dewasa dan umurnya menjangkaui 40 tahun, dia berdoa:

Ya Tuhanku, tunjuklah aku untuk mensyukuri nikmat-Mu yang telah Engkau berikan kepadaku dan kedua-dua ibu bapaku dan supaya aku beramal soleh yang Kau redai. Berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada zuriatku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada-Mu dan sesungguhnya aku termasuk dalam golongan orang yang berserah diri."Firman-Nya lagi: "Mereka itulah orang yang kami terima daripada mereka amalan kebaikan yang mereka kerjakan dan Kami ampunkan kesalahan mereka bersama penghuni syurga sebagai janji benar yang telah dijanjikan kepada mereka." (Surah al-Ahqaf, ayat 15 hingga 16)Aku terharu.

anakanda memohon keampunan atas segala kesalahan dan keterlanjuran yang dilakukan selama ini dalam sedar atau tidak. Ketahuilah, sesungguhnya anakmu ini tidak ingin melukai hati sucimu. Anakanda tidak ingin menjadi seorang anak derhaka. anakanda akan berusaha menjadi seorang anak terbaik buat mama dan ayah, contoh cemerlang buat keluarga. Doakan anakmu ini berjaya mencapai cita-cita, dan menjadi penyejuk hati kedua-dua mama dan ayah.

SAYA SAYANG MAMA DAN AYAH JUGA......

2 comments:

ιѕмaιl pυтra aιdιl adнa said...

anak yang baek :)
sejuk perot ibu ngandung 9buln ^^

dedey said...

=)